3 di avrîl - Fiesta dal Friûl -


Diviersis a son lis manifestazions, par ricuardà e conossi la nostra storia, chist'an organizadis ta la zona di Lucinicco (chì il programma e mostra)
Ma miei di dût una riflession di pre Toni Beline:
"Cence un contat vitâl cu la tô tiere, cuntune tiere e une identitât, tu restis come pidimentât e la lenghe e je come tacade, parcè che no rive a butâ fûr chês peraulis ch'a partissin dal profont de storie e a palesin dute la ricjece di une culture. E vuê chest si lu sint ancjemò di plui in cheste dispersion coletive, mondiâl, globâl, là che ducj si è spostâts, dislidrisâts, depauperâts dal propi patrimoni, de propie identitât, de propie personalitât, che no si identifiche plui cuntun teritori ben definît, ma dome cuntune partignince spirtuâl e culturâl precise. Parcè che no si po vivi cence lidrîs. E dome cu lis lidrîs ben saldis si po slargjâsi e preparâsi al confront positîf e confasint cun altris culturis e lenghis.-
(e altris sul sito Glesie Furlane)
Par chel ca riguarda il riferiment storic: tal 1077, il 3 di avrîl, l'Imperadôr todesc Enrico IV al à dat al Patriarca di Aquileia il podè di fà dal Friûl un stât autonomo dentri dal Imperi, par ringrazialu di velu iudât cuntri i nobili in rivolta che a lu minaciavin. Chistu stât al a durât pì di tre secui e il so Parlament al era tra i pì democratics.

Commenti

Post popolari in questo blog

Vigilia dell' Epifania - Benedizione dell'acqua e della frutta

Piante spontanee di primavera - 3^parte

Emigrazione friulana d’altri tempi